biuro@lexeris.pl +48 697 797 657

Wakacyjne odszkodowanie

2017-06-10

Wakacje to wymarzony czas, na który wszyscy czekają bardzo długo. Urlop wykupiony z dużym wyprzedzeniem jest na pewno tańszy niż oferty w szczycie sezonu, jednak wiąże się z pewnym ryzykiem. Co zrobić, jeśli biuro nie wywiąże się z umowy? Jak uzyskać odszkodowanie od biura podróży?

Niewątpliwie zawsze powinno się sprawdzić biuro podróży przed podpisaniem umowy. Warto zwrócić uwagę na jego historię, na jego sytuację finansową i opinie o nim. Można też odwiedzić witrynę internetową Ministerstwa Sportu i Turystyki gdzie znajdziesz Centralną Ewidencję Organizatorów i Pośredników Turystycznych. Tam będziesz mógł upewnić się co do trafności swojego wyboru.

Czy można złożyć reklamację na nieudany wyjazd? Jak najbardziej. Wakacje powinieneś spędzić w takich warunkach, za jakie zapłaciłeś. Jeśli nie zapewniono Ci umówionego standardu imprezy, należy Ci się zwrot części zapłaconej ceny. Należy Ci się odszkodowanie.

No właśnie, „części” czyli ile? Tutaj można podeprzeć się tak zwaną kartą frankfurcką, która określa procentową wysokość w zależności od niezgodności, która wystąpiła w konkretnym przypadku. Po złożeniu reklamacji, którą możemy sporządzić w Twoim imieniu, organizator wyjazdu powinien odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni. Jeśli tego nie zrobi będzie to oznaczało automatycznie uznanie roszczenia. Jeśli natomiast touroperator nie uwzględni złożonej reklamacji, nic straconego. Możesz dochodzić swoich praw w sądzie, w czym również możemy Ci pomóc.

Samą reklamację można złożyć już w trakcie trwania imprezy lub po powrocie. Ważnym jest dobrze wszystko udokumentować. Trzeba zrobić jak najwięcej zdjęć obrazujących rozmiar nieprawidłowości. Dobrze jest wymienić się numerami telefonów z innymi uczestnikami wyjazdu aby później móc ich później ewentualnie powołać na świadków. Pamiętaj, że masz tylko 30 dni od powrotu z wakacji na złożenie reklamacji.

Oprócz odszkodowania za nieprawidłowości, które wystąpiły podczas wyjazdu (np. brak basenu czy brak wyżywienia), osobie poszkodowanej należy się zadośćuczynienie za szkodę nie majątkową w postaci zmarnowanego wypoczynku, utraty przyjemności z wakacji i stresu z tym związanego. Wysokość tego świadczenia jest już bardzo indywidualna z uwagi na specyficzny trudny do określenia rozmiar uszczerbku. Może to być 1000zł lub nawet kilkanaście tysięcy złotych zadośćuczynienia. Każdy przypadek jest inny i ważne są przy tym okoliczności.

Za zepsuty urlop niewątpliwie należy Ci się rekompensata. Masz prawo do odszkodowania i zadośćuczynienia. Lexeris Odszkodowania może Ci pomóc walczyć o to co Ci się po prostu należy. U nas otrzymasz profesjonalną pomoc w dochodzeniu swoich roszczeń.

W Lexeris Odszkodowania analiza sprawy jest za darmo. Jedynym wynagrodzeniem naszej firmy jest z góry ustalona prowizja.

Zadzwoń pod nr 697 797 657 lun napisz na adres biuro@lexeris.pl

zobacz także:

Blog

Prześlij komentarz
Lista komentarzy